lutego 03, 2020

Poranne rytuały + szybki przepis na pancakes

placki bananowe


Mój rytuał w wolny dzień wygląda następująco. Po przebudzeniu zastanawiam się co dziś dobrego zjem na śniadanko, którą z dobrych kawusi wypiję i co mam do zrobienia. Zatrzymajmy się na pierwszej najważniejszej kwestii czyli śniadania.

O ile w dni kiedy śmigam do pracy śniadanie jem później to w dzień wolny dajmy na to taki piękny słoneczny poniedziałek jak dziś to mogę celebrować rozpoczęcie dnia.

Najpierw kawusia z przyprawami na lepsze trawienie i pracę jelit. Dodaję cynamon, imbir, kardamon, gałkę muszkatołową oraz kurkumę. 

Śniadanie mistrzów mianowałam jajecznicę na maśle z pomidorami i ziołami prowansalskimi ale ilość zjadanych jajek przeze mnie była ogromna o czym zakomunikowała mi moja skóra. Także uważajcie na ilości spożywanych jajek oraz nabiału. Mają właściwości uczulające, mogą pojawić się wykwity na twarzy, kaszka na brzuchu, plecach. Mocno ograniczyłam te produkty i wszystko wróciło do normy.

Więc nowym śniadaniem mistrzów są pancakes! 
Wiem tam też są jajka ale można je zastąpić zmielonym siemieniem lnianym.
Jedno jajko odpowiada jednej łyżce siemienia lnianego rozrobione z trzema łyżkami gorącej wody. Robi się z tego glut, który ma właściwości łączce produkty tak jak jajka.

Kilka sprawdzonych przepisów, które są łatwe i proste w przygotowaniu.

Zapraszam na przepis na pyszne pancakes z budyniem i bananem oraz z płatkami owsianymi

Placki owsiane z bananami

 Składniki:
  • 1 banan
  • 1 jajko lub siemię lniane
  • 25 g płatków owsianych (u mnie bezglutenowe)
  • 25 g płatków jaglanych

Opcjonalnie można dodać miód aby były słodsze ale myślę że słodki dodatek do posmarowania wystarczy 😉

Można dodać również nasiona, które lubisz np. słonecznik, siemię lniane, otręby.

Wszystkie składniki blenduję i smażę na rozgrzanej patelni z oliwą. Łyżką przerzucam masę na patelnię i rozcieram lekko aby nie były za grube i upiekły się w środku.

Pancakes bananowe z budyniem

Składniki:
  • 1 banan
  • 1 jajko lub siemię lniane
  • 1 budyń śmietankowy (u mnie bezglutenowy)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (u mnie bezglutenowy)
  • 1 łyżeczka oliwy
Tutaj również wszystko ląduje w blenderze i smażę na suchej rozgrzanej patelni. 

Z racji obfitych zbiorów jabłek z mojego ogrodu często robię też racuchy 😍.

Puszyste racuchy z jabłkami

Składniki:
  • 2 jabłka
  • 200 ml mleka lub napoju roślinnego
  • 1 jajko
  • 150 g mąki 
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
Suche składniki przesiewam do miski i mieszam. Dodaję napój roślinny i jajko. \mieszam rózgą na jednolitą masę. Jabłka trę na tarce i dodaję do masy. Smażę na rozgrzanym oleju do złotego koloru. Podaję z dżemem lub cukrem pudrem.


Smacznego!

Może masz swoje ulubione przepisy na placuszki? Chętnie przygarnę wszystkie.  😀


Do úzdrzeni



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blogowanie przy Kawusi , Blogger