grudnia 11, 2019

GRUDZIEŃ PACHNIE CYNAMONEM CZYLI PROSTY PRZEPIS NA PIERNIKI /BROWNIE /PIEROGI BEZGLUTENOWE

pierniki świąteczne


Ostatnio przeczytałam stwierdzenie, iż grudzień pachnie cynamonem. Ja dodałabym jeszcze zapach mandarynek i świąteczny zestaw aromatyczny gotowy. 😁

Jestem typowym świątecznym freakiem. Od początku grudnia słucham świątecznych piosenek, dekoruje dom ozdobami, lampeczkami i innymi duperelami. ⛄🎅🎄

Choinkę też chętnie już bym przytargała ale Pan Mąż nie podziela mego entuzjazmu związanego ze świętami 🙈 więc muszę jeszcze poczekać. 

Cieszę się, że u mnie w domu czas przedświąteczny nie wiązał się nigdy z kłótniami, pretensjami, stresem i wiszącą w powietrzu katastrofą.

Ekipa przygotowująca jedzenie z biegiem czasu zmieniała się.  Starszyzna przodowała czyli Mama z Tatą, potem dołączyłam ja i mój młodszy brat. Później Mama będąc w pracy delegowała obowiązki dla tych, którzy pozostawali na stanowiskach. Super wspominam ten czas. Śmiechy i wygłupy przy akompaniamencie świątecznych piosenek z radia... 

Teraz mając swoją rodzinę dalej kontynuuje, to aby przygotowania przebiegały w radosnej atmosferze. Ja również będę kiedyś z moimi dziećmi szaleć w kuchni z uśmiechem na twarzy. 😊

Tego życzę też Wam.

Przeżyć święta bez gastrycznych problemów to nie lada wyzwanie, dlatego przygotowuję kilka opcji bezglutenowych i ze składników które moje jelita przyjmą bez większych "atrakcji".

Przepisy do pobrania na samym dole.
👇 👇 👇 👇

PROSTY PRZEPIS NA PIERNIKI BEZGLUTENOWE

 
przepis na pierniki

przepis pieniki bezglutenowe
           Wykonanie:
  1. Zmielone migdały, wszystkie mąki, przyprawę, sodę oraz cukier mieszam w misce. 
  2. Rozpuściłam w garnuszku miód z masłem tak aby nie zagotowało się. Następnie odłożyłam na chwilę do ostudzenia. Potem wlałam do suchych składników.
  3. Utarłam żółtka jaj i dodałam do miski.
  4. Dorzuciłam jogurt i wymieszałam wszystko łyżką.
  5. Otrzymaną masę wyłożyłam na posypany mąką ryżową blat. Jeśli masa klei się dodaj mąki ryżowej i ugnieć ją trochę. 
  6. Rozwałkowałam ciasto, wykroiłam pierniczki i wstawiłam na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 180⁦ stopni C.
  7. Po upieczeniu i wystudzeniu przechowuj bezglutenowe pierniki w zamkniętym pojemniku.

BEZGLUTENOWE PIEROGI Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI


przepis na pierogi bezglutenowe


składniki na pierogi bezglutenowe


pierogi z kapusta i grzybami


Przygotowanie farszu:

  1. Dzień wcześniej zalałam grzyby wodą i odstawiłam do lodówki na noc. Następnego dnia pogotowałam je na małym ogniu, ok 20 minut.
  2. Kiszoną kapustę gotowałam ok. 45 minut z dodatkiem przypraw. Przyprawy dodajemy wg uznania, ja lubię kurkumę i tymianek i dodałam jej więcej niż reszty około pół łyżeczki. Sól i pieprz dodałam na końcu. 
  3. Wymieszałam grzyby z kapustą i odstawiłam do przestudzenia.

Przygotowanie ciasta na bezglutenowe pierogi:

  1. Przesiałam mąkę do miski, dodałam sól, jajka i wodę. Zagniotłam ciasto, przykryłam ściereczką i odstawiłam na 15 minut. 
  2. Nastawiłam garnek z wodą i oliwą do zagotowania.
  3. Na oprószony mąką bezglutenową blat wyłożyłam ciasto i rozwałkowałam. Kółka wycinałam lampką do wina. Nakładałam farsz na tę stronę cista, która nie miała styczności z mąką. Dzięki temu ciasto lepiej się zlepiało. Pierogi czekające na kąpiel wodną przykryłam ścierką aby nie wyschły. 
  4. Jeżeli chcesz zamrozić pierogi bezglutenowe to zrób to jak najszybciej aby ciasto nie wyschło i nie popękało podczas mrożenia.
  5. Gotowanie podzieliłam na kilka partii aby nie uszkodzić pierogów. Wykładałam je na wysmarowany masłem talerz. Zapobiega to przywieraniu i sklejaniu się pierogów. 


BROWNIE BEZGLUTENOWE

 

przepis na brownie bezglutenowe


przepis brownie, składniki brownie bezglutenowe
     
       Wykonanie:
  1. Nagrzałam piekarnik do 160 stopni C. Idealna do tego wypieku będzie foremka o wymiarach 17 cm x 24 cm. Wysmarowałam ją masłem i wyścieliłam papierem do pieczenia.
  2. Pokrojone na małe kawałki masło rozpuszczam w garnuszku na małym ogniu.  Gdy będzie w połowie rozpuszczone dodaję czekoladę. Jeden pasek zostawiam na oprószenie ciasta przed pieczeniem. 
  3. W oddzielnej misce ucieram jajka z cukrem i ekstrakt z wanilii. Dodaję roztopioną czekoladę i miksuję na gładką masę.
  4. Do tej samej miski przesiewam mąki oraz sól, miksuję na gładką masę, Przelewam do blachy, wyrównuję powierzchnię. Wciskami maliny w ciasto (można użyć innych owoców np. wiśnię, śliwkę) i trę na tarce pozostawiony pasek czekolady. Można użyć więcej czekolady i pokroić ją na mniejsze kosteczki i wyłożyć na ciasto.
  5. Wstawiam do piekarnika na około 35 minut. Po tym czasie odstawiam ciasto na około 15-20 minut, wyjmuję z blaszki i daję mu jeszcze odpocząć 10 minut przed krojeniem.


Do úzdrzeni i smaczengo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Blogowanie przy Kawusi , Blogger